Friday, January 13, 2012

Урт наслах арван дүрэм

Байгалиас хүнд 120 насны хугацаа өгсөн байдаг боловч бидний амьдралын нас арай богино. Япончууд дунджаар 79 жил, австрал, грек, канад бас шведүүд 78, харин германчууд 76 хүртэл насалдаг байна. Олон улсын эмч нарын баг хүнийг 10 дүрэм сахиж явахад урт насална гэж тогтоожээ.
1-р дүрэм. Битгий их ид! 1500 калори бүхий бүтээгдэхүүн хэрэглэхэд хангалттай. Үүний тусламжаар та эд эсэндээ арай бага ачаалал өгч байгаа тул, идэвхтэй байдал тань дээшилнэ. Хоолоо тааруулж хэрэглэ. Их ч биш, бага ч биш хэмжэээнд ид.
2-р дүрэм. Хоолны цэс таны насанд тохирсон байх ёстой! 30 настай эмэгтэйчүүд элэг, самар их идвэл анхны үрчлээнүүд арай орой гарна. 40-с дээш насны хүмүүс бетакаротин агуулсан бүтээгдэхүүнийг хэрэглэх хэрэгтэй. Энэ нь лууванд их агуулагддаг.
Харин 50 настай хүмүүсийн ясанд кальци, зүрхэнд магни шаардлагатай байдаг, бяслаг,бөөр ихээр хэрэглээрэй. Мөн загас их идсэнээр зүрх, судасны өвчнөөс урьдчилан сэргийлж чадна.
3-р дүрэм. Өөртөө таарсан ажил ол! Ажил хөдөлмөр хүнийг залуу болгодог гэж францууд ярьдаг.
4-р дүрэм. Амьдралынхаа ханийг ол! Хайр ба энхрийлэл хөгшрөлийн эсрэг сайн зэвсэг. Долоо хоногт хоёр удаа сөксдэж байхад, хүн наснаасаа 14 насаар бага харагддаг. Сексийн үеэр аз жаргалын гормон ялгардаг нь дархлаа сэргээх чадвартай.
5-р дүрэм. Өөрийн гэсэн бодолтой бай! Амьдралаа зөв ухаарч амьдардаг хүмүүс бусад хүмүүсээс арай бага стресст ордог.
6-р дүрэм. Их хөдөл! Ядаж өдөрт нэг удаа найман минутаар дасгал хийхэд амьдралын хэмжээ уртсана. Хөдөлгөөний үеэр өсөлтийн гормон ялгарч байдаг. Харин энэ гормон нь 30 наснаас хойш ялгархаа больдог.
7-р дүрэм. Сэрүүвтэр өрөөнд унт! 17-18 градуст унтдаг бол залуу хэвээр үлднэ. Учир нь бодисын солилцоонд агаарын хэм ч нөлөөлдөг.
8-р дүрэм. Хааяа нэг өөрийгөө эрхлүүлж бай! Заримдаа өөрөө өөртөө бэлэг бэлэглэ. Танд цүнх, юм уу малгай маш их таалагдсан бол бүү удаан бод, шууд ав.
9-р дүрэм. Уураа үргэлж битгий барь! Өөрийгөө их зэмлэдэг хүн өвчин амархан тусна.
10-р дүрэм. Ой санамжаа сайжруул! Үгийн сүлжээ тааж, гадаад хэл сурч, толгойгоо байнга ажиллуулж бай. Ой санамжаа сайжруулснаар тархины ажиллагаа бууруулахгүй байж чадна.

No comments: